About Us

生活者の快適な生活を
共創するVMD企業

A Visual Merchandising Company
that Imagines and Creates Comfortable Consumer Lifestyles

1956年から半世紀にわたり、株式会社パールマネキンは空間創造企業として、生活者に快適な商空間を提供し続けてまいりました。
その時代の旬を切取る「ima(いま)を、かたちに。」を事業コンセプトに、視覚的なヴィジュアル技術と職人的なクラフトマンシップをもって、デザイン建築・商業施設デザイン・ディスプレイ・イベントプロモーション等で社会に貢献しています。
お客様の喜びのために、いつもマーケットコンシャスで、いつもイノヴェーターであり続けたいと願い、人がふれあい、感動が生まれるコミュニケーションの場面をソリューションしてゆく事がわたしたちの使命と考えています。
また、私たちの活動の原点は「ひと」であり、「企業は人なり」から「人は企業なり」と言い換えることで、こころをベースにした大家族主義の経営を貫いてゆきたいと考えています。人の創造力は無限大であり、未来をつくるクリエイティビティは社会を進化・発展させていく原動力です。人とひと・心とこころをつなげる企業活動が、新しい感動を生むものと確信しています。
いま世界はフラット化し、人とひととのコミュニケーションは時間や距離をも超える中で、ICT化するヴァーチャル社会と人がふれあうリアル社会の接点である商空間は、ますますその重要度を増しています。広義には街をつくる視点が必要であり、狭義には新しいライフスタイルを創造する視点が必要な商空間を、わたしたちはお客様とともに共創してまいります。
いつも生活者の快適な生活の実現のために、空間というメディアをフィールドに・・・。

Since 1956, Pearl Mannequin, a force in the field of space creation, has provided comfortable commercial spaces for consumers. Based on a concept of “making the vogue into a shape" – capturing a slice of the times – the company has fused sensory visual techniques with skilled craftsmanship to create stylish architecture, design business facilities, create displays, promote events, and make other valuable contributions to society.
In order to bring our customers the satisfaction and happiness they deserve, we hope to remain always market-conscious and innovative. It is our mission to provide solutions for places where people meet and communicate, drawing their hearts closer together.
Our activities are based on people. Instead of adopting the view that “our business is people," however, we subscribe to the notion that “people are our business," hoping to focus our operations on the Big Family Principle, a compassionate, sensitive model for business, as we progress into the future. Human creativity is infinite, and the inspiration to shape the future is the driving force behind the evolution and development of our company. Corporate activities that forge bonds between people and hearts form the wellspring of new wonder and excitement.
As the world grows flat and interpersonal communication transcends the boundaries of time and distance, commercial space – the juncture between a virtual society with rapidly evolving information communication technology and real, human society – is becoming more and more important.
We will work together with our customers to achieve dynamic commercial space, which requires both a community-building perspective in the broad sense and a lifestyle creation perspective in a more limited sense.
Join us as we explore the new media of space, striving to make consumer life always pleasant and comfortable.

代表取締役社長後藤康弘|株式会社パールマネキン